Wyszukaj w serwisie:


odkurzacze centralne
wnętrza

budowa

wokół domu

znajdź nas na facebook

Odwiedzono: 191 razy
Opublikowano przez: Pomysł na dom
Data publikacji: 10 Kwietnia 2021

Podziel się    

Jak wyglądają dane odnośnie wymiany stolarki w programie „Czyste Powietrze”?

10 Kwietnia 2021
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który sprawuje patronat honorowy nad programem społecznym „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ”, przekazał, na prośbę Związku POiD, najnowsze statystyki dotyczące dofinansowania z programu „Czyste Powietrze” na wymianę stolarki otworowej. Jak wskazują dane, największą popularnością cieszył się zakup wraz z dopłatą nowych, energooszczędnych okien. 
 

Na wymianę stolarki okiennej lub drzwiowej zostało złożonych 70 236 wniosków o dofinansowanie, wśród których 53 497 rozpatrzono pozytywnie. Suma powierzchni stolarki okiennej wnioskowanej do wymiany wyniosła 1 395 794 m2, a więc o ok. 15% więcej niż jesienią ubiegłego roku. Zaś suma powierzchni stolarki drzwiowej osiągnęła wynik: 427 744 m2, czyli o ok. 30% więcej niż we wcześniej omawianym okresie (z danymi z ubiegłego roku można zapoznać się TU). Tylko kompleksowa wymiana okien i drzwi może przynieść wymierne korzyści termoizolacyjne. Jednakże widać wyraźny trend w wymianie drzwi, których liczba znacznie wzrosła w ostatnich kilku miesiącach.
Związek POiD w ramach kampanii społecznej „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” jest w stałym kontakcie z NFOŚiGW. Efektem współpracy było chociażby webinarium o programie „Czyste Powietrze” z udziałem eksperta tejże instytucji, przygotowane dla Partnerów akcji, które miało miejsce jesienią ubiegłego roku. W kwietniu planowane jest kolejne tego typu spotkanie – tym razem na temat zasad wypełniania wniosków. Dzięki temu producenci stolarki będą mogli służyć swoim klientom profesjonalnym doradztwem w zakresie zakupu nowoczesnej stolarki otworowej wraz z dofinansowaniem. 
W ubiegłym roku Związek POiD wystąpił ponadto do NFOŚiGW z propozycją zmiany zapisów w programie „Czyste Powietrze”. Postulat dotyczył wyodrębnienia oddzielnych kategorii dla bram garażowych i drzwi zewnętrznych, które są aktualnie rozpatrywane razem. Związek zaproponował również zwiększenie kwoty dotacji dla stolarki drzwiowej. NFOŚiGW zadeklarował, że przeanalizuje petycję stowarzyszenia.
 
***
Organizowana przez Związek POiD, ogólnopolska kampania społeczna „WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ” (www.dobrymontaz.com) promuje wśród inwestorów indywidualnych ideę wymiany stolarki budowlanej i poprawy efektywności energetycznej budynków. Partnerzy Strategiczni kampanii to firmy: Aluprof, BFT, FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, SOUDAL, Wiśniowski; Partnerzy Główni: Ponzio, PORTA; Partnerzy Wspierający: Amberline, Anwis, Baltica, BUDVAR, Erkado, Glasslift, GU, Invado, Krispol, Oknoplast, Ronkowski, Roto, Stalprodukt Zamość, Winkhaus. Kampanii towarzyszą również patroni honorowi, merytoryczni i medialni, zaś w charakterze Ambasadorów wspierają ją profesjonalni monterzy. 
 

Galeria:


powrót





Bruk Bet








oferta eksperta






freshweb.pl | NetSoftware
2021 © Wszelkie prawa zastrzeżone stat4u